Xiaomi wchodzi do Europy z EV w 2027. Szczegóły planów

Photo of author

By Michał Nowak

„`html

Chiński konglomerat technologiczny Xiaomi przygotowuje się strategicznie do wejścia na europejski rynek pojazdów elektrycznych (EV) w 2027 roku, co świadczy o jego ambicji stania się znaczącym globalnym graczem motoryzacyjnym. Firma, znana z elektroniki użytkowej i smartfonów, aktywnie poszukuje lokalizacji salonów sprzedaży w całej Europie i nie wyklucza możliwości lokalnej produkcji w przyszłości. Ta ekspansja stawia Xiaomi obok innych chińskich producentów EV, takich jak Xpeng i BYD, którzy również aktywnie dążą do rozwoju na rynku europejskim.

W niedawnym wywiadzie Xu Fei, wiceprezes Xiaomi, przedstawił nowe szczegóły dotyczące podejścia firmy. Badania terenowe przeprowadzone w czerwcu skupiały się na ustanowieniu sieci sprzedaży i identyfikacji potencjalnych partnerstw, co wskazuje na trwający, kompleksowy wysiłek organizacyjny. Xiaomi oficjalnie wkroczyło do sektora motoryzacyjnego w zeszłym roku ze swoim sedanem SU7 i od tego czasu rozszerzyło swoją ofertę EV. Silne wyniki sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach znacząco zwiększyły zaufanie inwestorów, a akcje Xiaomi odnotowały znaczący wzrost w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Firma zamierza powtórzyć swój udany model salonów sprzedaży z Chin, gdzie klienci mogą doświadczyć nie tylko jazd próbnych, ale także szerszego ekosystemu Xiaomi, obejmującego szeroką gamę produktów, od urządzeń inteligentnych po sprzęt AGD. Chociaż konkretne modele przeznaczone na rynek europejski nie zostały ujawnione, Xiaomi zaznaczyło, że nie będą to zupełnie nowe projekty, sugerując skupienie się na adaptacji istniejących, sprawdzonych platform.

Wejście Xiaomi na rynek europejski zbiega się z wprowadzeniem przez Unię Europejską ceł na chińskie pojazdy elektryczne. Taki krajobraz regulacyjny skłania wielu producentów do ponownej oceny strategii wejścia na rynek, a niektórzy rozważają lokalną produkcję. Xu potwierdził, że utworzenie zakładu produkcyjnego nie jest priorytetem w najbliższym czasie, ale jest strategicznym rozważaniem na dłuższą metę. Uzasadnieniem tej potencjalnej przyszłej inwestycji jest wsparcie nadrzędnego celu Xiaomi, jakim jest stanie się jednym z pięciu największych globalnych graczy motoryzacyjnych w ciągu najbliższych piętnastu do dwudziestu lat.

Wejście firmy na rynek europejski spowoduje, że będzie ona konkurować z uznanymi krajowymi rywalami, którzy już przedstawili agresywne plany ekspansji. Guangzhou Automobile Group, na przykład, dąży do znaczącego wzrostu sprzedaży swoich pojazdów elektrycznych w Europie i również rozważa lokalną produkcję. Xiaomi przyjmuje jednak bardziej wyważone podejście, kładąc nacisk na dokładne przygotowanie, aby zapewnić, że ich pojazdy spełnią wysokie standardy oczekiwane przez europejskich konsumentów. Firma dąży do prezentacji swoich pojazdów elektrycznych nie tylko jako produktów zagranicznych, ale jako ofert zapewniających doskonałe wrażenia użytkownika, dostosowane do rynku europejskiego.

„`

Udostepnij