UAW: Hyundai wyzyskuje imigrantów i łamie bezpieczeństwo w fabryce EV.

Photo of author

By Anna

Związek Zawodowy Pracowników Przemysłu Motoryzacyjnego (UAW) zintensyfikował ostatnio swoją krytykę Hyundai Motor Company, zwracając uwagę na kontrowersyjne powiązania między prawami pracowniczymi, bezpieczeństwem pracy a polityką imigracyjną w rozwijającym się sektorze produkcji pojazdów elektrycznych (EV). Działania te są następstwem nalotu imigracyjnego w kluczowej fabryce baterii do pojazdów elektrycznych w Georgii, co zwróciło znaczną uwagę na etykę operacyjną i praktyki łańcucha dostaw głównych producentów samochodów inwestujących w produkcję w USA.

Kontrowersje koncentrują się wokół incydentu w zakładzie produkcji baterii EV w Georgii, gdzie zatrzymano około 475 osób pod zarzutem nielegalnego pobytu w Stanach Zjednoczonych. Według doniesień, znaczna liczba tych zatrzymanych, w tym co najmniej 300 rzekomo z Korei Południowej, była pracownikami podwykonawców, a nie bezpośrednimi pracownikami LG Energy Solution (LGES) lub Hyundai, co potwierdziła agencja Reuters. UAW twierdzi, że Hyundai, wraz ze swoimi spółkami joint venture i dostawcami, konsekwentnie „zaniedbywał standardowe środki ostrożności w branży, odmawiał poszanowania prawa pracowników do zrzeszania się w związki zawodowe i polegał na wyzysku pracy imigrantów” w celu rozwoju swojej infrastruktury produkcyjnej.

Bezpieczeństwo w miejscu pracy i nadzór regulacyjny

Zarzuty związku obejmują poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa w miejscu pracy, powołując się na trzy śmiertelne wypadki pracowników w zakładach Hyundai w ciągu ostatnich dwóch lat. W odpowiedzi UAW wezwał federalne organy regulacyjne, w tym Administrację Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (OSHA) oraz Krajową Radę Stosunków Pracy (NLRB), do zintensyfikowania nadzoru i podniesienia standardów bezpieczeństwa w miejscu pracy we wszystkich operacjach Hyundai. Ten nacisk podkreśla szersze wyzwanie branżowe dotyczące utrzymania rygorystycznych protokołów bezpieczeństwa w obliczu szybkiej ekspansji i złożonych łańcuchów dostaw.

Nowy zakład Hyundai w Georgii jest kluczowym elementem jego strategii produkcji pojazdów elektrycznych, w tym jego „pierwszego w historii, 3-rzędowego” pojazdu elektrycznego. Ostatnie wydarzenia rzucają jednak cień na te wysiłki ekspansyjne, potencjalnie wpływając na reputację firmy i jej zdolność do zarządzania stosunkami pracy w USA. Chociaż Hyundai nie odpowiedział natychmiast na zapytania dotyczące oświadczeń UAW, sytuacja została częściowo rozwiązana dla zatrzymanych osób, a Korea Południowa i USA osiągnęły porozumienie w sprawie ich zwolnienia i repatriacji. Ten ciągły nadzór podkreśla rosnące wymagania dotyczące odpowiedzialności korporacyjnej zarówno w zakresie praktyk pracy, jak i przejrzystości łańcucha dostaw, w miarę jak przemysł motoryzacyjny przechodzi na elektryfikację.

Udostepnij