Na arenę pojazdów elektrycznych wkracza nowy konkurent, stawiający na prostotę i przystępną cenę. Slate Auto, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, wspierany przez prominentne postaci, takie jak Jeff Bezos, zaprezentował niedawno swoją pierwszą ofertę: pickupa zaprojektowanego zgodnie z filozofią minimalizmu. Podejście to skierowane jest do konsumentów poszukujących podstawowego, funkcjonalnego transportu elektrycznego bez wygórowanej ceny często kojarzonej z pojazdami elektrycznymi.
Podstawowy projekt i personalizacja
Podstawowy model pickupa Slate przyjmuje podejście bez zbędnych dodatków. Wewnątrz kierowcy znajdą prostą deskę rozdzielczą wyposażoną w fizyczne pokrętła do sterowania klimatyzacją i tradycyjne korbki do szyb. Brak jest wbudowanego systemu multimedialnego i głośników, choć instalacja głośników jest dostępna jako opcja dodatkowa. Zamiast tego, prosty uchwyt na telefon pozwala kierowcom korzystać z własnych urządzeń do nawigacji i rozrywki.
Dalsze podkreślenie możliwości personalizacji i oszczędności kosztów stanowi fakt, że standardowy pojazd jest niedomalowany. Właściciele mogą pozostawić go w stanie surowym lub nałożyć folię winylową w różnych kolorach. Slate Auto oferuje również wszechstronność dzięki opcjonalnemu zestawowi, który przekształca standardową, dwumiejscową konfigurację pickupa w pięciomiejscowego SUV-a, zwiększając jego atrakcyjność.
Osiągi i specyfikacje
Przyszli nabywcy mogą wybrać jedną z dwóch konfiguracji baterii dla pojazdu elektrycznego Slate:
- Zestaw 52,7 kWh z szacowanym zasięgiem 150 mil.
- Zestaw 84,3 kWh z szacowanym zasięgiem 240 mil.
Samochód oferuje praktyczną użyteczność dzięki skrzyni ładunkowej o pojemności 35,1 stóp sześciennych i długości 5 stóp. Dodatkowe miejsce do przechowywania jest dostępne w przednim bagażniku, czyli „frunku”, oferując 7 stóp sześciennych przestrzeni.
Cena i dostępność
Slate Auto przyjmuje obecnie rezerwacje na pojazd za zwrotny depozyt w wysokości 50 USD. Dostawy mają rozpocząć się pod koniec 2026 roku. Firma dąży do ustalenia atrakcyjnej ceny podstawowego modelu, celując w koszt poniżej 20 000 USD po uwzględnieniu potencjalnej federalnej ulgi podatkowej na pojazdy ekologiczne w wysokości 7500 USD.
Historia firmy i finansowanie
Slate Auto wyłoniło się z Re:Build Manufacturing, inicjatywy założonej przez byłego dyrektora wykonawczego Amazona, Jeffa Wilke. Działając początkowo pod nazwą Re:Car, przedsięwzięcie zabezpieczyło w 2023 roku 111 milionów USD w ramach finansowania Serii A. Zgłoszenia regulacyjne potwierdzają, że Melinda Lewison, która nadzoruje biuro rodzinne Jeffa Bezosa, zasiada w zarządzie firmy. Choć nie zostało to jeszcze oficjalnie zgłoszone do SEC, doniesienia sugerują, że w ubiegłym roku zakończono również kolejną rundę finansowania Serii B. To przedsięwzięcie potencjalnie tworzy scenę dla kolejnej areny rywalizacji między Jeffem Bezosem a Elonem Muskiem, których firmy już teraz walczą o dominację w sektorze eksploracji kosmosu.

Anna ukończyła studia na kierunku finanse i rachunkowość, co dało jej solidne podstawy do zrozumienia dynamicznych procesów rynkowych. Przez ponad dziesięć lat pracowała jako dziennikarka ekonomiczna, specjalizując się w analizach trendów gospodarczych oraz raportach o wynikach finansowych wiodących firm. Jej teksty cechuje przejrzystość i rzetelność, co pozwala czytelnikom łatwiej interpretować skomplikowane dane ekonomiczne.