300 Pasażerów Uwięzionych w Samolocie: Awaria Pogodowa i Pełny Zwrot Kosztów od Delta Air Lines

Photo of author

By Anna

Około 300 międzynarodowych podróżnych spędziło nieoczekiwanie noc na pokładzie samolotu w zeszłym tygodniu. Złe warunki pogodowe zakłóciły plany podróży, prowadząc do skomplikowanej sytuacji logistycznej z udziałem dwóch lotów Delta Air Lines i regionalnego lotniska nieprzygotowanego na przyloty międzynarodowe.

Nieoczekiwane przekierowanie z powodu pogody

Dwa loty obsługiwane przez Delta Air Lines, startujące z Meksyku i zmierzające na Międzynarodowe Lotnisko Hartsfield-Jackson Atlanta (ATL) w zeszły czwartek, napotkały poważne problemy pogodowe. Lot 1828 z Cabo San Lucas i lot 599 z Meksyku zostały zmuszone do zmiany zaplanowanej trasy.

Około godziny 21:30 oba samoloty wylądowały na lotnisku Montgomery Regional Airport (MGM) w Alabamie. Delta poinformowała, że załogi lotnicze wybrały MGM jako bezpieczny punkt przekierowania, zamierzając kontynuować lot do Atlanty, gdy tylko pogoda się poprawi.

Nocna męka na płycie lotniska

Główny problem wyniknął z faktu, że lotnisko Montgomery Regional Airport nie posiadało placówek U.S. Customs and Border Protection (CBP) niezbędnych do odprawy pasażerów przybywających z zagranicy. W konsekwencji prawie 300 pasażerów musiało pozostać na pokładzie samolotu przez całą noc.

Delta wyjaśniła, że alternatywne lotniska wyposażone w CBP, takie jak Birmingham-Shuttlesworth International Airport, również były niedostępne z powodu silnych burz i doniesień o uskokach wiatru w regionie.

Pasażerowie pozostawali zamknięci w samolotach do około 5:30 następnego ranka. Wtedy to koordynowano specjalne ustalenia z urzędnikami lotniska w Montgomery i CBP, umożliwiając podróżnym ostateczne zejście na ląd do terminalu.

Rozwiązanie i reakcja linii lotniczych

Po nocnym pobycie i porannej odprawie pasażerowie ostatecznie opuścili Montgomery i udali się do celu podróży, Atlanty, około południa w piątek.

W odpowiedzi na poważne zakłócenia Delta Air Lines wystosowała szczere przeprosiny dla poszkodowanych klientów. Linia lotnicza przyznała, że nie spełniła standardów obsługi podczas tego zdarzenia pogodowego. W ramach przeprosin Delta zobowiązała się do zapewnienia pełnego zwrotu kosztów za rezerwację każdemu pasażerowi.

Ponadto linia lotnicza oświadczyła, że przeprowadza dogłębny przegląd incydentu. Celem tego przeglądu jest zidentyfikowanie ulepszeń i wdrożenie środków zapobiegających podobnym przedłużającym się opóźnieniom na pokładzie podczas przyszłych przekierowań związanych z pogodą.

Udostepnij