Wawa rozpoczyna ekspansję w Ohio: Pierwsze otwarcia i ambitne plany

Photo of author

By Michał Nowak

Popularna sieć sklepów convenience Wawa rozpoczęła znaczącą ekspansję na amerykański Środkowy Zachód, oficjalnie uruchamiając działalność w Ohio. Ten strategiczny ruch ustanawia obecność firmy w jej 10. stanie, poszerzając jej zasięg poza tradycyjne twierdze na Wschodnim Wybrzeżu.

Wejście na rynek Ohio

Inauguracyjna lokalizacja w Ohio zaczęła obsługiwać klientów w Liberty Township, położonym w pobliżu Cincinnati. To otwarcie stanowi pierwszy krok w ramach planowanego, znaczącego wdrożenia w stanie. Wawa uczciła tę okazję, która zbiegła się z 61. rocznicą firmy, działaniami na rzecz społeczności, w tym ogłoszeniami dotacji dla lokalnych partnerów i ceremonialnym przecięciem wstęgi.

Prezes firmy Brian Schaller wyraził entuzjazm z wejścia na rynek Ohio, stwierdzając: „Ten historyczny kamień milowy rozpoczyna kolejny rozdział naszego wzrostu na Środkowym Zachodzie, a my jesteśmy niezmiernie szczęśliwi z powodu ciepłego przyjęcia, jakie wciąż otrzymujemy”.

Znaczące inwestycje i rozwój w stanie

Wawa ma ambitne plany dla stanu Buckeye State. Po debiucie w Liberty Township, firma zamierza otworzyć łącznie dziewięć sklepów w Ohio do końca bieżącego roku. Patrząc dalej, Wawa dąży do założenia od 45 do 55 lokalizacji w Ohio w ciągu następnej dekady, utrzymując tempo od czterech do dziesięciu nowych otwarć sklepów rocznie.

Ta ekspansja stanowi znaczną inwestycję, przy czym każdy nowy sklep wymaga ponad 7,5 miliona dolarów na budowę i działanie. Ponadto, Wawa przewiduje, że jej ekspansja w Ohio stworzy około 2000 nowych, długoterminowych miejsc pracy w stanie.

Kontynuacja ekspansji krajowej

Ohio to tylko część szerszej trajektorii wzrostu Wawa. Firma, która obecnie zarządza ponad 1100 lokalizacjami, niedawno dodała Georgię jako swój dziewiąty stan w listopadzie. Działania ekspansyjne są również aktywnie prowadzone w innych nowych stanach:

Stan Planowane otwarcia sklepów (w tym roku)
Kentucky 9
Indiana 10

Poza tymi stanami, Wawa ogłosiła również przyszłe plany wprowadzenia swoich sklepów do Tennessee i West Virginia, co jeszcze bardziej umocni jej rosnącą obecność w całym kraju.

Uznanie satysfakcji klientów

Ekspansja Wawa następuje w czasie, gdy marka cieszy się silnym uznaniem konsumentów. W październiku, American Consumer Satisfaction Index (ACSI) uznał Wawa za sieć sklepów convenience nr 1, przyznając jej wynik 82 na 100 punktów. To uplasowało Wawa przed konkurentami takimi jak QuikTrip i Buc-ee’s pod względem satysfakcji klienta.

Udostepnij