Nissan i Infiniti ogłaszają masową akcję serwisową: Usterki silnika w setkach tysięcy aut.

Photo of author

By Anna

Przemysł motoryzacyjny często zmaga się z kompleksowymi wyzwaniami dotyczącymi jakości produkcji i bezpieczeństwa pojazdów, a masowe akcje serwisowe (wycofania) stanowią kluczowy mechanizm reagowania na potencjalne wady. W najnowszym rozwoju, podkreślającym te nieustające zobowiązania, Nissan wraz ze swoją luksusową dywizją, Infiniti, ogłosiły znaczące wycofanie z rynku, obejmujące blisko 444 000 pojazdów w Stanach Zjednoczonych i ponad 37 800 w Kanadzie. Działanie to ma na celu zaradzenie wadzie produkcyjnej w niektórych komponentach silnika, która mogłaby prowadzić do poważnych problemów mechanicznych, podkreślając delikatną równowagę między efektywnością produkcji a ochroną konsumentów.

Zakres wycofania i zidentyfikowane usterki

Wycofanie obejmuje konkretne modele i roczniki, w tym: Nissan Rogue z lat 2021-2024, Nissan Altima z lat 2019-2020, Infiniti QX50 z lat 2019-2022 oraz Infiniti QX55 z roku 2022. Głównym problemem są łożyska silnika w tych pojazdach, które, zgodnie z raportem National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), mogą posiadać „wadę produkcyjną”. Ta usterka ma potencjał powodowania uszkodzeń silnika, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do całkowitej awarii jednostki napędowej. Wada jest ściśle związana z pojazdami wyposażonymi w 3-cylindrowy silnik 1,5-litrowy lub 4-cylindrowy silnik 2,0-litrowy z turbodoładowaniem i zmiennym stopniem sprężania.

Właściciele dotkniętych pojazdów mogą zaobserwować kilka wskaźników sugerujących problem, jak wyszczególniono w raporcie NHTSA. Symptomy te obejmują obecność „nietypowego hałasu” dochodzącego z komory silnika, odczucie nierównej pracy jednostki, zapalenie się lampek kontrolnych usterki lub pojawienie się specyficznych komunikatów ostrzegawczych na desce rozdzielczej. Nissan oświadczył, że ta akcja serwisowa jest zgodna z nieustającym zobowiązaniem Grupy Nissan do zapewnienia bezpieczeństwa klientów, uznając kluczowe znaczenie proaktywnych działań w celu utrzymania niezawodności pojazdów i zaufania właścicieli.

Proces naprawczy i szersze implikacje

Producent przedstawił jasny proces naprawczy dla pojazdów objętych wycofaniem. Począwszy od 22 sierpnia 2025 roku, właściciele mają otrzymać listy z powiadomieniem, zawierające instrukcje dotyczące dostarczenia ich pojazdów do autoryzowanych dealerów Nissan lub INFINITI. Po przybyciu personel dealerski przeprowadzi inspekcję. W przypadku pojazdów objętych wycofaniem, wyposażonych w 3-cylindrowy silnik 1,5-litrowy ze zmiennym stopniem sprężania, jeśli podczas inspekcji nie zostaną znalezione żadne zanieczyszczenia, naprawa będzie obejmować wymianę uszczelki miski olejowej, wymianę oleju silnikowego oraz przeprogramowanie modułu sterującego silnikiem. Podobnie, dla 4-cylindrowych silników 2,0-litrowych ze zmiennym stopniem sprężania, w których nie stwierdzono zanieczyszczeń, zostanie wykonana nowa wymiana oleju silnikowego.

W przypadkach, gdy zostaną wykryte specyficzne zanieczyszczenia, a ich obecność zostanie potwierdzona przez Nissan Powertrain Call Center, podjęta zostanie bardziej kompleksowa interwencja: całkowita wymiana silnika. Wszystkie niezbędne inspekcje i naprawy związane z tą akcją serwisową zostaną przeprowadzone dla dotkniętych klientów bezpłatnie, co gwarantuje, że właściciele pojazdów nie zostaną obciążeni kosztami usunięcia tej wady produkcyjnej. Ten incydent podkreśla ciągły nadzór regulacyjny, któremu podlegają producenci samochodów, oraz znaczące wysiłki operacyjne wymagane do skutecznego zarządzania dużymi akcjami serwisowymi, uwypuklając trwałe złożoności w globalnym łańcuchu dostaw motoryzacyjnych i procesach produkcyjnych.

Udostepnij