Ford wycofuje Mustangi i ciężarówki. Problemy z pasami i kamerami

Photo of author

By Anna

Ford Motor Company zajmuje się dwoma odrębnymi problemami bezpieczeństwa dotyczącymi setek tysięcy pojazdów w Stanach Zjednoczonych, co skutkuje znaczącymi akcjami przywoławczymi. Akcje te, szczegółowo opisane przez Krajową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), podkreślają ciągłe wyzwania w produkcji samochodów i kluczową rolę nadzoru regulacyjnego w zapewnianiu bezpieczeństwa konsumentów.

Pierwsze wezwanie dotyczy około 332 778 pojazdów Mustang z lat modelowych 2015-2017. Problem wynika z potencjalnej korozji kabli napinaczy przednich pasów bezpieczeństwa, nasilonej przez kontakt z wodą i solą drogową. Korozja ta może prowadzić do zerwania kabli, co osłabia zdolność pasów bezpieczeństwa do prawidłowego zabezpieczenia pasażerów podczas kolizji, zwiększając tym samym ryzyko obrażeń.

Jednocześnie odrębne wezwanie obejmuje 291 901 ciężarówek F-250, F-350 i F-450 Super Duty z lat modelowych 2020-2022. Pojazdy te mają wadę w systemie kamery 360 stopni. W pewnych warunkach oświetleniowych obraz z kamery cofania może nie wyświetlać się prawidłowo, co, jak ostrzega NHTSA, może zwiększyć prawdopodobieństwo wypadku.

Ford wdraża odrębne rozwiązania dla każdego wezwania. W przypadku problemu z pasami bezpieczeństwa dealerzy przeprowadzą inspekcje i w razie potrzeby wymienią zespoły napinaczy przednich pasów bezpieczeństwa. Będzie to obejmować modyfikację dywanika i wykładziny pojazdu w celu zapobieżenia przyszłemu kontaktowi z kablami. Naprawy tej wady będą świadczone bezpłatnie dla właścicieli pojazdów. Tymczasowe listy powiadamiające mają zostać rozesłane w tym miesiącu, a ostateczne rozwiązanie przewidziane jest na styczeń 2026 roku.

W przypadku wady kamery cofania rozwiązanie polega na aktualizacji oprogramowania modułu przetwarzania obrazu, która również zostanie przeprowadzona przez autoryzowanych dealerów bezpłatnie. Właściciele otrzymają listy powiadamiające od 20 października, a ostateczne rozwiązanie programowe spodziewane jest około marca 2026 roku.

Rzecznik Forda podkreślił zaangażowanie firmy w jakość pojazdów i bezpieczeństwo klientów, stwierdzając, że proaktywna strategia przywoławcza ma na celu szybkie identyfikowanie i rozwiązywanie problemów sprzętowych i programowych. Firma podkreśliła swoje zwiększone inwestycje w bezpieczeństwo i wiedzę techniczną, sugerując zaangażowanie w rozwiązywanie nawet ukrytych problemów w starszych rocznikach modelowych.

Te niedawne wezwania są częścią szerszego wzorca działań związanych z bezpieczeństwem podejmowanych przez Forda. Wcześniej w tym roku producent samochodów zainicjował wezwania dla ponad 694 000 pojazdów Bronco Sport i Escape z powodu potencjalnego ryzyka pożaru związanego z wadliwym elementem paliwowym, a także oddzielnie wezwał ponad 850 000 pojazdów Ford i Lincoln z powodu innego problemu. Działania te podkreślają złożoność i ciągłe wysiłki wymagane do utrzymania standardów bezpieczeństwa w produkcji samochodów na dużą skalę.

Udostepnij