Departament Pracy USA: Usprawnienia H-2A i nowe wytyczne dla 401(k) (kryptowaluty, aktywa prywatne)

Photo of author

By Karolina Zielińska

Departament Pracy Stanów Zjednoczonych (DoL), pod kierownictwem Sekretarz Lori Chavez-DeRemer, przeprowadza znaczące zmiany operacyjne, koncentrując się na zwiększaniu efektywności kluczowych programów i ponownej kalibracji nadzoru federalnego nad rynkami finansowymi. Centralnym elementem tych działań jest konsolidacja programu wiz dla pracowników migrujących H-2A, wraz ze strategiczną ponowną oceną wytycznych inwestycyjnych dla planów emerytalnych 401(k), w tym naciskiem na autonomię inwestorów w wyborze aktywów prywatnych i walut cyfrowych.

  • Departament Pracy (DoL) pod kierownictwem Sekretarz Lori Chavez-DeRemer przeprowadza znaczące zmiany operacyjne.
  • Kluczowym celem jest zwiększenie efektywności programów i ponowna kalibracja nadzoru finansowego.
  • Wdrażana jest konsolidacja programu wiz dla pracowników rolnych H-2A w DoL, mająca na celu usprawnienie procesów.
  • Następuje strategiczna ponowna ocena wytycznych inwestycyjnych dla planów 401(k), promująca aktywa prywatne i kryptowaluty.
  • Sekretarz Chavez-DeRemer opowiada się za większą autonomią powierniczą dla administratorów planów i indywidualnych inwestorów.
  • Na rynku pracy odnotowano wzrost liczby pracowników urodzonych w kraju i spadek liczby pracowników urodzonych za granicą.

Usprawnienie Programu H-2A dla Pracowników Rolnych

Kluczowa inicjatywa dotyczy usprawnienia programu H-2A dla pracowników rolnych z zagranicy. Obecnie zarządzany przez Departamenty Pracy, Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Stanu, program zostanie scentralizowany w Departamencie Pracy (DoL). Ta konsolidacja ma na celu stworzenie „punktu kompleksowej obsługi” dla rolników i hodowców poszukujących tymczasowych zagranicznych pracowników rolnych, obiecując szybszy i tańszy proces. Sekretarz Chavez-DeRemer podkreśliła, że ten krok ma na celu poprawę administracji istniejących ram prawnych, zapewniając amerykańskim producentom rolnym niezawodny dostęp do potrzebnej siły roboczej, wtedy, gdy jej potrzebują, poprzez świadczenie tego, co nazwała „usługą konsjerża”.

Ważne Clarifications dotyczące H-2A

Sekretarz wyjaśniła, że ta restrukturyzacja nie oznacza rozszerzenia programu H-2A ani nie przewiduje amnestii dla osób nieposiadających dokumentów. Zamiast tego, koncentruje się ona na optymalizacji istniejącego programu, którego mandat pochodzi od Kongresu. Chociaż Kongres odpowiada za ustalanie limitów liczbowych wiz H-2A, rola DoL polega na zapewnieniu efektywnego wykonania i gromadzeniu danych, które mogą posłużyć do przyszłych decyzji legislacyjnych. Podstawową zasadą działania programu, jak wielokrotnie podkreślała Sekretarz, jest priorytetowe traktowanie amerykańskich pracowników i zapewnienie, że zagraniczna siła robocza uzupełnia, a nie zastępuje, krajową siłę roboczą.

Trendy na Rynku Pracy i Agenda „America First”

Odnosząc się do szerszych trendów na rynku pracy, Sekretarz Chavez-DeRemer zwróciła uwagę na zauważalną zmianę, odkąd prezydent Donald Trump powrócił na urząd. Odwołała się do wzrostu liczby dwóch milionów pracowników urodzonych w kraju i spadku liczby 543 000 pracowników urodzonych za granicą. Zauważyła, że ten trend jest zgodny z agendą prezydenta „America First”, priorytetyzującą zatrudnienie i dobrobyt gospodarczy obywateli amerykańskich.

Autonomia Inwestycyjna w Planach 401(k)

Oprócz programów pracy, Sekretarz odniosła się również do udziału Departamentu Pracy w oczekującym rozporządzeniu wykonawczym, mającym na celu dostarczenie wytycznych dla pracodawców i administratorów planów w zakresie opcji inwestycyjnych w ramach planów 401(k). Te wytyczne konkretnie dążą do zachęcania do włączania aktywów prywatnych, a zwłaszcza kryptowalut, do tych instrumentów emerytalnych. Sekretarz Chavez-DeRemer wyraziła stanowisko opowiadające się za większą autonomią powierniczą dla administratorów planów i indywidualnych inwestorów, twierdząc, że rząd federalny nie powinien dyktować konkretnych wyborów inwestycyjnych. To stanowisko stanowi odejście od poprzednich podejść administracyjnych, postrzeganych jako te, które nakładały ograniczenia na takie decyzje inwestycyjne, zwłaszcza dotyczące aktywów alternatywnych.

Udostepnij